Beoordeeld met een 9.6

App

Bellen

Wat is een golferselleboog?

Een golferselleboog, ook wel mediale epicondylitis of mediale epicondylalgia genoemd, is een aandoening aan de binnenzijde van de elleboog. Het wordt veroorzaakt door een overbelasting van de pezen die de pols en vingers buigen.

Wat zijn de symptomen van een golferselleboog?

De belangrijkste symptomen van een golferselleboog zijn:

• Pijn aan de binnenzijde van de elleboog
  • Pijn bij weerstand geven met de pols
  • Stijheid in de elleboog
  • Moeilijkheid met het buigen en strekken van de elleboog
  • Zwakheid in de spieren aan de buitenkant van de elleboog

Hoe wordt een golferselleboog behandeld?

De behandeling van een golferselleboog is afhankelijk van de ernst van de aandoening. In nagenoeg alle gevallen is een conservatieve fysiotherapeutische behandeling voldoende. Deze behandeling bestaat uit:

• Rust van de activiteiten die klachten veroorzaken
  • Voorkomen van repeterende bewegingen
  • Gerichte oefeningen op de pijn te verminderen en de spierkracht te versterken
  • Rekoefeningen
  • Eventueel met passieve behandelmethodes zoals dry needling, manueel therapie of massage.

Hoe kan een golferselleboog worden voorkomen?

Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om een golferselleboog te voorkomen:

• Gebruik je armen en ellebogen op een verantwoorde manier.
  • Neem regelmatig pauzes tijdens activiteiten waarbij je je armen veel gebruikt, vooral bij repeterende bewegingen.
  • Versterk de spieren rond je ellebogen met oefeningen, zeker voor mensen die veel fysiek arbeid verrichten.
  • Goede voedingstoffen, goede slaapkwaliteit en verminderen van stress is van evident belang bij het voorkomen van spier- en peesklachten.

Door wie kan een golferselleboog worden behandeld?

Onze fysiotherapeuten in Weert en Ell hebben een ruimschootse ervaring opgebouwd in de behandeling van een golferselleboog. Zij kunnen je voorzien van het juiste advies en stimuleren je zelf te blijven werken aan de belastbaarheid om klachten te voorkomen. Wil je meer weten? Neem dan contact op met een van onze fysiotherapeuten. Zij staan je graag te woord.

0495-551819
info@fysiophilipsenmeijer.nl
06-24154520
Routebeschrijving Fysio Weert is goed bereikbaar via de A2 vanuit Noord-Brabant; Maarheeze, Soerendonk, Leende, Heeze, Sterksel & Valkenswaard. Via de N266 vanuit de regio Someren, Meijel, Asten, Liessel & Lierop. Uiteraard ook via de aangrenzende plaatsen in de buurt van Weert; Budel, Ospel, Nederweert & Stramproy. Fysio Ell: bereikbaar via A2 vanaf Midden-Limburg vanuit omgeving Stevensweert, Echt, Maasbracht, Heel, Panheel Thorn & Wessem. Via de N280; Rijksweg-Noord nabij Roermond, Herten, Beegden, Horn, Haelen, Baexem & Heythuysen. Uiteraard ook via Kelpen, Leveroy, Swartbroek, Tungelroy, Haler, Hunsel, Ittervoort & Neeritter. Route plannen kan hier